lördag, januari 02, 2010

Sex månader

I dag är det ett halvt år sedan jag blev ensam.
Det har gått över förväntan!

Min första oro, att den intensiva närvaro av min käre Per som jag upplevde de första veckorna, sakta skulle förblekna, har inte besannats.
TVÄRTOM:

Att borta ur syn,
borta ur sinne, inte
är sant, är
härligt!

Jag har inför det här blogginlägget läst igenom de med etiketten sorgearbete och finner att jag redan i inlägget den 12 augusti ger uttryck för de känslor som nu dominerar:

- 55 år av daglig samvaro har resulterat i att alla mina levnadsminnen innehåller Honom.
- allt jag gör, gör vi fortfarande TILLSAMMANS!
- nu när jag inte är distraherad av att sköta en massa dagliga rutiner stiger det förflutna TYDLIGARE fram
.

Jag gläds åt att vi fick exakt tio år (+ en dag!) som pensionärer ihop, med tid att pyssla om varandra.:
Kanelbullens dag...
Här ses han prova sin beskärda del av årets julklapp 2008.

Etiketter: , , ,

3 Reflektioner:

Anonymous en djefla man skrev ...

Vilka underbara bilder – särskilt den sista. Hans ögon är så vänliga och den okuvliga humorn glimtar fram.

Den vänligheten värmer våra hjärtan varje dag.

02 januari, 2010 22:56  
Blogger den blyga skrev ...

VVVV = Vänligheten Värmer Våra hjärtan Varje dag
I tacksamt minne bevarad!

04 januari, 2010 08:44  
Blogger den blyga skrev ...

I tacksamt minne bevarad
Det är intressant hur, när man hamnar i nya livssituationer, gamla nötta formuleringar får nytt liv!

04 januari, 2010 08:48  

Skicka en kommentar

<< Home