tisdag, januari 13, 2009

Kristidsvärv

Under hösten har krisstämningen spritt sig i västerlandet.
MEN
Vi som varit med förr har i god tid skruvat ner the spendings ad modum Mr Micawber:

His name has become synonymous with someone who lives in hopeful expectation. This has formed the basis for the "Micawber Principle", based upon his observation:

"Annual income twenty pounds, annual expenditure nineteen nineteen six, result happiness. Annual income twenty pounds, annual expenditure twenty pounds ought and six, result misery


Eller på svenska: Det ger snabbare och lättare resultat att minska utgifterna, än att öka inkomsterna.



Min kära moster Elsa var en fena på att sticka.
Vid hennes bortgång 1981 ärvde jag korgavis med restgarner, stickor och virknålar i alla de storlekar, , knappar etc.
Uppvuxen som jag är under och efter kriget med knapphet, brist och ransonering har jag inte nänts kasta...
OCH
NU kommer de väl till pass:
Med hjälp av en bruksanvisning jag kopierat från en stickbok jag lånat på biblioteket har jag fixat Årets julklapp:
























De dög till födelsepresent också




Etiketter:

1 Reflektioner:

Anonymous Anonym skrev ...

Fin färgmatchning i sista bilden.

Robert Broberg:" Jag minns så väl hur vi virkade passa så bra ihop du vet en avig å en rät!"

13 januari, 2009 12:03  

Skicka en kommentar

<< Home