söndag, januari 09, 2011

Omslag

NU
har det skett!
Efter att den sjunde januari konstaterat att isen fortfarande håller på att lägga sig vaknade jag den åttonde till regn.
eftermiddagen hörde jag mistluren gå ute på sundet
Jag begav mig på en rekognosceringstur
smälter ALLT. Jag var tvungen att gå in och ta på mig mina orienteringsspikskor och gåstavar
för att inte dratta omkull!
De lovar upp till 7° varmt inatt...
7/1
MEN
8/1 15.22
De har lovat 20 min ytterligare dagsljus - men kvaliteten är USEL
Det kanske är väl för fåglarna att det töar så de får litet mat och därmed krafter att överleva vintern....

Etiketter: , ,

2 Reflektioner:

Anonymous En djefla man skrev ...

Här töar det så det skvalar från hängrännorna!

09 januari, 2011 10:02  
Anonymous Erik skrev ...

Vad trist att det blev plusgrader till sist. Nu blir det att kämpa mot ett istäcke i ett par veckor!

10 januari, 2011 08:08  

Skicka en kommentar

<< Home