fredag, februari 05, 2010

Månadens sten:Januari

20100103
Det har ju varit ett så dramatiskt väderläge att dagarna inte räckt till för att rapportera om Månadens sten.
MEN
Bättre sent än aldrig.
Det har ju i den övriga rapporteringen kommit med en och annan sten ändå.
Jag hittar ytterligare två kandidater:
20100124
Denna tycker jag är representativ genom att den avspeglar den bistra kylan!
Och
20100130
Här ser vi isläggningen och ändernas allt mer desperata kamp för litet värme och mat!
Nu den femte februari är hela strandkanten frusen - de måste söka sig inåt land för att söka föda...
Häromdagen när jag tittade ut genom vårt franska fönster såg jag ovanliga spår - vi närmare koll såg jag faktiskt andhonan som klafsade i den djupa snön runt huset. Jag rusade efter kameran, men precis som jag höjde den fann hon för gott att lyfta....

Nå, vilken skall väljas ?
Jag skickar det på remiss till läsarna - få se om det blir några svar!
Själv fortsätter jag samla stoff till februarivalet!

Etiketter: , ,

7 Reflektioner:

Blogger H. H. skrev ...

Hägerns sten, med tanke på alla de guddomliga dikter som Du refererat till när det gäller hägern.

05 februari, 2010 21:38  
Blogger den blyga skrev ...

Det har influtit ännu en röst via mejl: den djefla mannen röstar på "köld"-stenen.

06 februari, 2010 15:35  
Anonymous Agneta skrev ...

"Än så är det långt till vår... -stenen", får min röst. et är den stenen spm liknar en säl i vattenbrynet.-

06 februari, 2010 16:55  
Blogger Gustav Bergman skrev ...

Jag röstar på 20100124!

06 februari, 2010 20:00  
Blogger BigBear skrev ...

Jag gillar också 20100124. En rejäl sten, här fångad på en bild som verkligen avspeglar 'januari'. (Eller möjligtvis 'februari', med tanke på att solen ändå är tydligt uppe.

08 februari, 2010 11:44  
Anonymous Agneta skrev ...

Förtydligande:
Det var denna sten jag röstade på.
En säl eller kanske rent av en mindre valross liknar den.

08 februari, 2010 22:47  
Blogger den blyga skrev ...

Kära Agneta!
ELLER för att vara modern:
@Agneta: Även om jag också lägger min röst på DIN sälsten eller ska vi säga valrossdito för undvikande av missförstånd, har vi en massiv röstkartell av söner emot oss. H.H.:s hägersten blev marginaliserad...

Således "köldstenen" vann i januari
MEN
Nu skall jag ut och leta fler februarialternativ.
Följ den spännande fortsättningen!

09 februari, 2010 15:37  

Skicka en kommentar

<< Home