onsdag, december 02, 2009

Säleftermiddag

Jag citerar den djefla mannens blogg:
”Det folk som vandrar i mörkret skall se ett stort ljus” ... novemberprövningen är över – hej adventstid!

De första dagarna i december har varit litet mindre ruskande. Jag gick en inspektionstur längs stranden.
Det var högvatten så stenen låg under vatten
Dvs den sten som den 30/10 sälen vilade på.
MEN
Sälen var där!
(= Den svarta pricken. Hur vet jag att det är sälen?:
Dels hade jag kikare, och så DÖK den med jämna mellanrum. Detta innebar i sin tur att jag fick ta flera foton för att få ett där den var i ovanläge...)

På vägen tillbaka passade jag på att plocka av Månadens växt i November.
Fotot taget 15.34
Solnedgången aviserad till 15.39.
Om ett år har jag förnyat förrådet av slånbärslikör...

Etiketter: , ,

2 Reflektioner:

Anonymous en djefla man skrev ...

1. Letar den efter sin sten, månne?

2. Det måste betyda att ni har haft frost!

02 december, 2009 12:22  
Blogger den blyga skrev ...

2. Javisst - i morse var det -3° och vindstilla och FULLMÅNE!

02 december, 2009 13:19  

Skicka en kommentar

<< Home