tisdag, december 01, 2009

Adventslunch

Vi är ju vana vid mycket muciserande. I år blev det dessutom på allmän begäran ffg violinmusik!
Såsom varande FARMOR har jag tidigt satsat på att servera julbordet förste advent, för att bereda utrymme för MORMOR att tindra tillsammans med de gemensamma barnbarnen på julfton. (Sedan tar jag ju revansch på annandag jul...)
Ur länken ovan:
När jag nu tittat tillbaka på redogörelsen för förra årets adventslunch slår det mig hur likt det är.
Men det är ju det som är tradition!
Härmed redogörs endast för det som skiljer:
1 Deltagarna har samtliga blivit ett år äldre.
2 Fotografen tog färre bilder -
men kanske bättre?
MEN
Nu är det verkligen inte som vanligt.
MEN
För att citera Tegnér:
Här gäller att inom Sveriges gränser vinna Finland åter!
Att tillreda julbordets alla traditionella rätter har jag ju rutin på. Däremot märkte jag under förberdelserna att jag numera inte har någon julstöksassistent:
Detta innebar att jag inte fick tid att förbereda sedvanlig frågesport!
Jag tror deltagarna var likaglada - vi böt ut den mot en promenad längs Öresund i stället.....
Ytterligare Coola töser!
...också kunde vi vinka till FARFAR.

Etiketter: , ,

1 Reflektioner:

Anonymous en djefla man skrev ...

Själv sjöng jag blott en liten stund. Sjung för mig evigt, Öresund!

Gabriel Jönssons gravsten

02 december, 2009 12:24  

Skicka en kommentar

<< Home