torsdag, november 10, 2016

Återhämtning

Stressad av det senaste dygnet med uppstigning i ottan 
OCH
det chockartade resultatet med TRUMP vid rodret i USA för fyra år framåt
gjorde mig inte bara "trumpen"
UTAN
energifattig

Jag lyckades inte göra något vettigt resten av dagen...
Jag bakade en

 Rosmarin och Solroskaka:
150 g rumsvarmt smör
3 dl strösocker
3 ägg
1 tsk hackad rosmarin
rivet skal och saft av 1 citron
3dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 dl solrosfrön 

Sätt ugnen på 175 °
Smörj och bröa en bakform 1 1/2 l
Rör smör och socker poröst. Rör i äggen, ett i taget. Rör i rosmarin, solrosfrön, citronskal och saft.
Blanda mjöl och bakpulver. Rör ned det i smeten. Häll smeten i formen.
Strö över litet extra rosmarin och solrosfrön.
Grädda i nedre delen av ugnen i 45-50 min.
OCH
började läsa:

Etiketter: ,

1 Reflektioner:

Anonymous Anonym skrev ...

Nu har jag bakat din inspirerande kaka. Jag tar med den i morron som mitbringsel när vi hälsar på släkten i Dalarna. Hälsningar från oss Ökenråttor

18 november, 2016 22:23  

Skicka en kommentar

<< Home