tisdag, juli 28, 2015

80-ÅRSFIRANDE

I fjor när jag genomfört mitt sommarkalas kände jag att det började bli ett litet för stort projekt för mig. Jag beslöt därför att i år, då 80-årsdagen skulle infinna sig avsluta min karriär som festfixare med ett ståtligt evenemang!
Jag reducerade alla  onödiga förberedelser som silver- resp fönsterputsning etc  och koncentrerade mig på det väsentliga:
God mat och Gemütliches Beisammensein

I stället för att ha ETT stort kalas med 40 personer  som skulle inbjudas 
delade jag upp det på tre dagar:

1. Födelsedagen med ENBART barn, svärdöttrar och barnbarn =20 personer
2. Lördagen =+ släkten dvs ytterligare 12
3.Söndagen = + grannar och nära vänner = ytterligare  12.
Facit blev efter diverse återbud:
Fredag 20 gäster
Lördag 24 gäster
Söndag 24 gäster
Det blev en del inköp...
Som första festdagen kompletterades
på Vikens tomater
OCH
Jag medbringade smakråd!

Etiketter: , ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home