onsdag, januari 21, 2015

Körkortstrubbel I

Jag tog körkort 1956 Då ägde vi ingen bil men väl en vespa!
Redan  2004 blev jag uppmanad att förnya det genom att gå till fotografen, NU var det dags igen.
Jag uppsökte den fotograf som jag anlitade förra gången. Det visade sig emellertid att han hade upphört, i lokalen såldes tvättmaskiner. 
Som vanligt pratade jag på så alla köande fick höra mitt problem. En vänlig dag hade tydligen en bekant som var fotograf. Denna ringdes upp på mobilen.  Hon var dessvärre hemma...
MEN
Jag hälsades välkommen dagen efter kl 11.00
Hennes ateljé var inrymd i Höganäs Saluhall
Där hade jag inte varit sedan invigningen augusti 2012
LÅNGT MINDRE kört bil dit.
Jag startade i gryningen
Körde härs och tvärs till jag inte kom längre, parkerade bilen
vandrade irrande vidare
 Det var ett irrvarv av gränder med diverse verkstäder
passerade Brandkåren
(jaså ligger den här...)
och ytterligare firmor
ÄNTLIGEN
 Hittade jag den blygsamma ingången
Riktigt säkr på att jag var rätt var jag inte...
FÖRRÄN
Jag fick den här överblickem!
Följ den spännande fortsättningen

Etiketter: , ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home