fredag, februari 07, 2014

Kontroll

Den 14/5-13 blev jag opererad för grå starr
NU
var det dags för efterkontroll.
Jag vågade, på grund av droppandet i ögat ej ta bilen
 utan var hänvisad till allmänna kommunikationer.
Det är inte det enklaste att hitta rätt bland de olika varianter som bjuds 
Beroende på NÄR man har tid för konsultationen
 blir det OLIKA möjligheter, alla med minst ett byte.
Jag åkte i god tid så jag hade goda möjligheter att under inväntan på nästa buss 
samtala med mina medresenärer.
Mest spännande var en ung man som stod och försökte få lift.
 Honom tilltalade jag mest på grund av hans spännande huvudbonad.
Han visade sig inte prata svenska, var från Ungern, på väg till Oslo!
Fram kom jag
OCH
kom in nästan omgående.
SYNEN, med mina progressiva glas, visade sig vara 
UTOMORDENTLIGT GOD.
Jag hann med en liten tur ner till Rönneå
INNAN
 Det var dags för hemfärd.

Etiketter: ,

1 Reflektioner:

Blogger Olle skrev ...

Jag tycker att å-vyn är så vacker. Så va' bra att du kunde se den!

07 februari, 2014 14:34  

Skicka en kommentar

<< Home