fredag, oktober 04, 2013

Zlatan

 Jag har ju varit en sväng uppe i Eskilstuna för att fira
 SIGGE 11 år 
 När jag efter festligheterna
släntrade runt i det boköverfyllda GULA HUSET
fann jag
OCH
plötsligt hade jag läst 200 av de drygt 400 sidorna!
Jag fick låna den och tre dagar senare är den utläst! (Nr 32)

*
Jag har ju på grund av den gamles fotbollsintresse följt Zlatans  karriär 
sedan han dök upp som begåvad men ostyrig tonåring i Malmö FF.
Därför är jag helt uppdaterad när det gäller den massmediala bilden
av hans framfart i ligor och mästerskap.
 Jag har tidigt insett att han trots sitt "stökiga" Rosengårdsbeteende
besitter hög intelligens och integritet.
David Lagercrantz
LÄS 
om hur denna underbara bok kom till!

PRECIS
som jag läser de sista kapitlen upptäcker jag  att det är matchdags i Champions League
så jag bänkar mig framför TVn
Upptäcker hur jag efter läsandet av boken har så mycket större utbyte av att följa Zlatans spel,
nu när jag vet hur han TÄNKER

PSG vann över Benfica med 3-0
Zlatan gjorde två av målen

Etiketter: , ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home