tisdag, januari 03, 2012

Premiär!

Nyårsdagen tog jag en bild för att fastställa bryggornas status efter stormarna.
Jag tyckte mig se en fiskare längst bort på stenpiren.
Mycket riktigt:
Med min nya fina zoom kunde jag konstatera att så var fallet.
När jag igår, den 2/1, gick en tur ner till hamnen för att inspektera piren där
fann jag ännu en, fiskare i.e.
Och ännu en ....
Klicka på bilderna för viss förstoring!
Han var på väg upp ur vattnet ...
SÅ 
Jag frågade honom vad det var de fiskade.
Det visade sig att Havsöringen blev lovlig 1/1 och  att
han och hans kompis hade tagit ledigt i två dagar för detsamma.
De hade dock ännu inte fått något napp.

PS När jag bläddrade bland mina foton fann jag att det ju var inte första gången
jag/vi träffat på fiskare på nyårsdagen! DS

Etiketter: , ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home