fredag, juli 08, 2011

Sommarsinkadus

Sedan den 30/6 har jag haft huset fullt. Det har varit mycket stimulerande
MEN
på bekostnad av omvärldsorienteringen.

Jag har varken sett TV-nyheter eller läst tidningen på en vecka. Jag levererade de sista tre gästerna på järnvägsstationen kl 13.13  den 6/7  När jag så återvände kom jag på att  det var Sommar - dags varför jag satte på bilradion. Först hörde jag en för mig anonym amerikansk poplåt och tänkte att det nog inte var min likör.
MEN
Sylvia Schwaag-Serger

Sylvia Schwaag Serger är internationell chef för Statens innovationsmyndighet Vinnova. I sitt Sommar pratar hon om ett liv som fuskkines, om sin gammelmorfar som smugglade opium, om identitet och om att lämna sin "comfort zone". Producent för programmet var Christian Höglund , Tekniker Christian Jangegård

Jättespännande att höra hennes erfarenheter som ingift och inflyttad i Sverige!
Och det på en oförfalskad Malmöskånska!
(Skånskan upplever en renässans, jfr Måns i Allsång på Skansen!)

Etiketter: ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home