fredag, juni 03, 2011

De svävande

Tennisspelarna läste jag ju om därför att jag hade läst:
Det började med den här recensionen i SvD den 25 augusti av Lars Gustafssons nya diktsamling :
"Om begagnandet av elden".

som jag inköpte.
 Stina och jag hade den som kvällssaga när vi var i Istanbul!

KRISTI Himmelfärdsdags morgon
drabbas jag av ett underbart radioprogram
som avslutas med denna nyskrivna dikt :


I jordebrynet
Försommardag.
Här finns de flygande,
Alltför lyckligt ovetande.
Här finns de simmande
Alltför tyngda av smärtan
Att en tidsrymd finnas till.
Och vi som tillhör jordebrynet
Vi, som är över och under
de alltför verkliga,
Vi overkliga, mellan alla riken.
Lars Gustafsson
*
 Jag Googlar på Lars Gustafsson
OCH
UPPTÄCKER att han har en blogg

Etiketter: , , ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home