lördag, maj 21, 2011

Frukost i Roskilde

Nu när syrenerna börjar slå ut, är ju större delen av vårprogrammet avklarat, sommarlunken  börjar så sakteliga infinna sig. Det kan vara dags att komplettera reportagen från vårens evenemang.
Vi börjar med Roskildebesöket:
 Gruppen drogs som alltid till bokståndet!
När vi den 20 april, efter besöket i domkyrkan, kom ut på torget var det full kommers. Det var ju onsdagen i Stilla veckan. Skærtórsdag är den STORA helgdagen i Danmark, så det var hög tid att förbereda sig inför helgen. Det underbara vädret som vi sedan fick behålla i nästan fyra veckor hade infunnit sig..
"Halva Roskilde" hade kommit på att det nog skulle vara trevligt med en utomhusfrukost
Vi fick köa både för bord och mat.
MEN
blev i sinom tid rikligen belönade
Frukost på dansk är ju det vi numera i Sverige kallar lunch.
(När jag var i Sigges ålder åt ju alla i Skåne MIDDAG, mitt på da´n och kvällsvard på kvällen)


Etiketter: , ,

3 Reflektioner:

Anonymous Olle Bergman skrev ...

Haha, Sigges tallrik är nästan större än vad han själv är. Jag kommer ihåg vad jag fotograferade: det var Marco Smedbergs bok om Stridens grunder -- på danska!

21 maj, 2011 19:40  
Anonymous Olle Bergman skrev ...

Moa: Det var väldigt kul i Roskilde!

Sigge: Jag har på mig tröjan som vi köpte -- den med en leopard!

21 maj, 2011 19:52  
Anonymous Trettonåringen skrev ...

Fin bild du tog av mig!

Oskar: Jag har mitt finger i munnen!

21 maj, 2011 20:07  

Skicka en kommentar

<< Home