torsdag, februari 17, 2011

En afton i Föreläsningsföreninga´

 I tisdags var det dags för säsongstart i Föreläsningsföreninga´. I god tid hade en förväntansfull församling infunnit sig.
MEN
 Gruppen där framme tycktes ha problem...
Föredragshållaren Folke Schimansky hade medfört ett kit med dator och enhet med digitala bilder
MEN
Trots all framkallad expertis (på PC varför jag passade) kunde man inte få enheten att kommunicera med Hemgårdens elektronikanläggning...
Vi väntade tåligt i närmre 20 minuter.
Slutligen gav man upp
OCH
Vi erhöll en riktigt gammaldags muntlig framställning om Berlin från 1237 till dags dato
Genom min faders nostalgiska berättelser om sin tid i Berlin 1920-23

 har jag ju en svag punkt för denna stad.
VARFÖR
jag inköpte boken. Det visade sig vid närmre samtal med författaren att även hans fader hade arbetat för Siemens und Halske!

Etiketter: , ,

2 Reflektioner:

Anonymous Ökenråttan skrev ...

ALDRIG lita på det tekniska. Vid mitt näst senaste framträdande på Bokmässan (två seminarier) krånglade mässans anläggning vid båda tillfällena. Pust! Nästa gång hade jag med stora gammaldags blädderblocksbilder och till dom behövdes bara min egen handkraft till att bläddra. Fungerade charmant. Fråga Lotten och Ö-Helena.

17 februari, 2011 11:04  
Blogger den blyga skrev ...

blädderblocksbilder och till dom behövdes bara min egen handkraft till att bläddra.
OCH
Är det inte så att litet"pyssel" håller åhörarna mer alerta!?

17 februari, 2011 14:53  

Skicka en kommentar

<< Home