torsdag, december 02, 2010

Sveriges statsministrar under 100 år

Den 23 november var det åter Författarafton i Höganäs. Denna gång var det Per T Ohlsson som på ett initierat och medryckande sätt berättade om detta projekt som han övertalat Bonniers förlag att satsa på.

Här intervjuas han på bokmässan
...och här berättar han, liksom i Höganäs, om "de dråpliga episoderna"!
Bokverket såldes på plats, kvällen till ära till reducerat pris, av vår lokale bokhandlare Christoffer Palmer - så jag slog till!
Det blir årets julklapp för klanen. Varje del är 128 sidor, 162g, och kan ju "rahänt" skickas mellan hushållen i ett frankerat brev.

Jag satsar på att gå i mål på julafton!

Etiketter: ,

2 Reflektioner:

Anonymous en djefla man skrev ...

Jag läste en intressant recension av boxen i Neo, skriven av Kristian Karlsson. Det verkar vara en väldigt intressant resa genom 1900-talet. Den statiska formen (128 sidor) ger väldigt intressanta effekter på dispositionen -- både bu och bä.

03 december, 2010 13:53  
Blogger den blyga skrev ...

Jag har nu läst nr 1 (Karl Staaff).
Kommer på bloggen i morgon.
Dessutom har jag läst om Per Albin eftersom Lisa ska läsa om "Folkhemmet" i skolan nästa vecka - så jag kunde låna ut den delen till henne.
Jag tar med mig dem jag hunnit läsa till Mälardalen vad det lider.

03 december, 2010 22:23  

Skicka en kommentar

<< Home