torsdag, oktober 14, 2010

Det kom ett brev...

Häromdagen hade jag post! Det är ju inte så ofta nu för tiden när räkningar betales elektroniskt och e-mejl utgör den huvudsakliga korrespondensen.
MEN
Någon avsändare stod ej att upptäcka - inte ens när jag öppnat brevet. (Fast jag har mina aningar)
Innehållet var  Lars Gustafssons senaste diktsamling:
Om begagnandet av elden
MEN

Ingenstans något avslöjande om avsändaren! Nuförtiden kan man ju inte ens via poststämpeln få en ledtråd....
Gustafsson-fan som jag är sätter jag omedelbart igång att läsa dikt 1:

Om de bebodda världarnas rikedom

I några världar har man bekräftat
Riemans förmodan om primtalen

I några världar avtvingar man
uråldriga svampar utdragna bekännelser

I någon värld är det djupa mörkret
genomlyst av underbara talande stenar

I rätt många världar varar sommaren
ett århundrade, och de som har oturen

att födas i vinterns sekler
tillbringar livet sovande

upphängda i  på insidan pälsklädda
ljusgrå kokonger

I några världar har även denna dikt
redan skrivits och förkastat  *

Dessutom har jag idag upptäckt att LG har en blogg!

Följ den spännande fortsättningen! 
* När man skriver av dikt får man en fördjupad upplevelse genom att man blir varse hur noga planerat det är med både skiljetecken och typografi!
Här finns ju inga punkter och ETT komma. Dessutom är det en rak vänsterkant. Jag kunde bara behålla den genom att lägga hela dikten till vänster.

Etiketter: , ,

1 Reflektioner:

Anonymous en djefla man skrev ...

Det var ju en jätteintressant blogg! Hans sätt att tänka och skriva passar mediet.

21 januari, 2011 06:41  

Skicka en kommentar

<< Home