torsdag, augusti 05, 2010

Upplösning

Jag har ju tidigare berättat om grundstötningen den 15 juli och det misslyckade räddningsförsöket 19 juli

Sedan utbröt ju vår festvecka i ett strålande väder. Baden voro många,vädret var strålande, vraket låg där det låg i stilla ro och blev en del av landskapet...

Dagen efter var vi fullt sysselsatta med att vinka farväl till våra frånåkare och tänkte inte på att vinden friskade i....
MEN
När den kvarvarande spillran måndagen den 26 juli 15.16 gick ner för att ta sig ett dopp, vad skådar vårt öga?
En lyftkran, vrakspillror på stranden....
...fullt med åskådare. De berättade att det blåst rejält under söndagen, och tydligen hade överdelen på den förliste lossnat och låg nu i strandkanten. Hur länge pråmen med lyftkranen varit där kunde ingen upplysa om.
16.10
satte vi oss att betrakta undsättningen.
Det hände inte mycket.
16.38
skymtade vid vattenytan resten av vraket. Då gick vi hem.

Etiketter:

2 Reflektioner:

Anonymous en djefla man skrev ...

Vilket jättehärke! Jag begrep att den där lyftkranen var stor, men att den var så stor kunde jag knappast föreställa mig.

SIGGE: Jag har aldrig sett en båt som har sjunkit förut.

Vansinnigt snygg badkappa, förresten.

07 augusti, 2010 20:50  
Blogger den blyga skrev ...

Vansinnigt snygg badkappa
Minsann om det inte är en äkta Marimekko, inköpt hos Inga Bergfeldts butik i Viken i början på 70-talet:
Äkta vintage.

Nu upplever den en ny vår med en ny ägare!

07 augusti, 2010 23:46  

Skicka en kommentar

<< Home