söndag, januari 03, 2010

2010 års projekt

Vi har just avslutat projektet Månadens växt
2010 års tema blir Månadens sten!
Under mina, sedan Pers bortgång nästan dagliga, promenader längs Öresund, har jag fotograferat åtskilliga vackra stenformationer.
Just som jag tagit ovanstående bild såg jag en medfotograf knäa bland dynerna med uppenbarligen samma avsikt.
Min vana trogen tog jag kontakt och fick således veta att han och hans hustru, ursprungligen från Polen, sedan tre år är helsingborgare. Även hon fascinerades av stenarnas skönhet, hade plockat med sig en med tillhörande tångruska för avmålning!
Jag har åtskilliga stenbilder som jag sparat under åren - denna är från den 9/12-07

Etiketter: , ,

3 Reflektioner:

Anonymous en djefla man skrev ...

Jag tycker att den nya kameran fångar luften, dofterna, ljuden vid randen av Öresund.

03 januari, 2010 10:08  
Blogger den blyga skrev ...

LJUDEN! Ja, JUST för att citera örebroarna, åtminstone på femtiotalet...
När jag igår vandrade längs det allt isigare Öresund hördes fortfarande det där lugnande rytmiska sorlet.

04 januari, 2010 08:40  
Anonymous Margareta skrev ...

även jag tycker om stenar och berg t.o.m., det finns så vackra ytor på bergväggar utmed vägarna när man är ute och åker bil. Går jag i skogen tittar jag mycket på stenar och jag går gärna upp på berg. "Högt uppe på berget, finns ingen polis", sjöng man på 50-talet.

04 januari, 2010 12:20  

Skicka en kommentar

<< Home