lördag, april 04, 2009

Snabbstart

Vår Herre har verkligen tryckt på snabbstarten! Efter ner till 10 minusgrader på nätterna och knappt plus på dagarna i förra veckan, värms nu myllan upp så man knappt hinner fotografera framfarten i rabatterna. En verklig trotjänare i vår trädgård är Chionodoxa. Efter att jag för över trettio år sedan planterade en förpackning med 50 lökar har de snällt spritt sig över hela trädgården. När vi borrade efter bergvärme var de den enda växtlighet som nästa säsong verkade oberörda av rotandet
När jag började rensa i mitt "woodland" övergick jag efter detta fynd:
till att förbereda middagsmaten!

Etiketter: , ,

1 Reflektioner:

Anonymous en djefla man skrev ...

Haha, bor vi i samma land? Här knäar några anemiska snödroppar bland fjolårslöven i rabatten. Fast solen är densamma, det är jag säker på.

04 april, 2009 10:07  

Skicka en kommentar

<< Home