måndag, augusti 08, 2016

Komplettering

25 juli var ju äldste sonen här och rensade ut!
Nu har jag så smått börjat återställa inredningen i presentabelt skick,
samtidigt som jag tagit itu med sorgearbetet
efter avslutade epoker i mitt liv.
SOM
t.ex golfspelare.
Jag var, för att vara dam på 60-talet en hejare med drivern!
ÄS (=äldste sonen) var ju , tillsammans med de yngre bröderna, då det begav sig på 70-talet
STOR
motståndare till så larviga sysselsättningar som golfspel...
NU
56-årig
kastar han sig varje ledig stund ut på golfbanan!
÷
Jag har förstått att min, nu utkastade, utrustning är /var MYCKET antik,
Grejorna nuförtiden är av plast och mycket lätta och elastiska!
Som 81- åring njuter jag dock av att jag  varit förmögen att njuta av den sport som passat åldern
1. simning och friidrott 2. tennis 3. golf
4. orientering (med start 1978!)

Etiketter: , ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home