onsdag, februari 17, 2016

Gamla barnkliniken

Jag läste i lokaltidningen att min kusin Hans Huldt
häromveckan hade hålit föreläsning på
Helsingborgs Barnsjukhus 1888-1943
som numera är 
Medicinhistoriska museet
I tonåren blev jag upplyst av mina föräldrar att jag själv, som spädbarn, varit patient därstädes.
Jag har ju, särskilt under 90-talet ofta i tjänsten som B HVÖ-läkare utnyttjat dess lokaler för olika typer av möten.
MEN
blev nu intresserad av en uppdatering.
Det är bara öppet tisdagar och torsdagar
Nu förtiden ,billös, är det ju buss som gäller.
Jag hade tur med vädret!
Nattliga minusgrader, förmiddagssol och vindstilla!
På museet försiggick någon form av föreläsning,
korridorerna vimlade av funktionärer, som visade sig vara
 gamla pensionerade arbetskamrater på barnkliniken!
Ett flertal konstverk av kusinen och hans dotter Hedvig fanns att beskåda.
Jag avslutade stadsbesöket med att beställa doppresent till barnbarnsbarnet!

Följ den spännande fortsättningen!

Etiketter: , ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home