onsdag, januari 06, 2016

Julklappsbok

Denna bok läste jag 2008
Sedan gav jag den vidare till syster och svåger.
Av de 11 barnbarnen finns det en del som är väldigt läsande -
- andra som ligger mer för matematiken.
÷
I kulturkretsar är man ju oroad för den moderna ungdomens brist på seriöst läsande...
Hur locka in matematikerna i litteraturen? 

KANSKE
om man hittar rätt bok!?

VARFÖR
 jag införskaffade ett nytt exemplar som julklapp.
MEN
först fick jag lust att läsa om den själv!

Jag konstaterar liksom vid första genomläsningen att det är både intressant och njutbart!=

"På 250 lättlästa sidor varvar han berättelserna om Carl Friedrich Gauss och Alexander von Humboldt i alternerande kapitel. Han redogör för anmärkningsvärkt mycket av deras stora vetenskapliga upptäckter utan att det blir tråkigt.!

Etiketter: ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home