tisdag, januari 05, 2016

Billöstillvaro

NYTT ÅR - nya vanor!
Eftersom jag inte längre är bilinnehavare är det en del rutiner som måste ändras:
Vid närmare eftertanke blir det inte så stor skillnad.
÷
- Jag blir dock hänvisad till lokala närbutiker för dagligvaror. 
 - Genom att jag som 75+ åker gratis buss i Höganäs kommun, 
har jag redan tidigare vid behov att åka till tätorten,
HÖGANÄS, använt mig av detta färdsätt
- Jag blir ju skjutsad till veteranorienteringarna
MEN
den största användningen av bilen har jag haft för att åka till "deponin"
NU 
har jag inkorporerat detta "kast" med min dagliga motion:
FÖRST 
åker jag buss en hållplats 
KASTAR
(innehåll i kassarna =tidningar, i ryggsäcken har jag omväxlande glas, plast och metall)
Återvänder lättad sedan Öresund entlang!

Etiketter: ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home