söndag, oktober 18, 2015

Hundraåringen...

Denna bok har, som så många andra, legat i väntan åtskilliga år.
såg jag författaren Jonas Jonasson bli intervjuade på Bokmässan.
 Han berättade då att han just skrivit färdigt sin tredje:
 "Mördar-Anders och hans vänner (samt en och annan ovän)".
vilket fick mig inspirerad att läsa denna första!
÷
"Denna hans debutroman gavs ut 2009 på Piratförlaget. Romanen blev 2010 års mest sålda bok i Sverige, alla kategorier. 2011 var boken fortfarande Sveriges mest sålda roman."

Jag hade strax den kom i vår ägo för åtskilliga år sedan läst ett femtontal sidor
och funnit den föga stimulerande
NU
gjorde jag ett nytt försök
och lyckades....
Den var ju nöjsamt lättläst:
EN  TYPISK PIKARESKROMAN!
MEN
inbjuder inte till att läsa fler alster av denne man.
Nu har jag i stället börjat på

Etiketter:

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home