söndag, juli 05, 2015

Fortsatt inventering

Jag firade årets första cocktailparty
(se blogg igår)
bl.a. genom att servera tilltugget på min mammas finservis.
Den var en bröllopspresent 1930,
 flitigt använd under min uppväxts alla bjudningar.
och innehåller ett 60-tal delar
Guldkanten omöjliggör ju diskmaskins-användning
varför den fått stå  orörd i i skåpet i 40 år
Servisen heter Diana och är formgiven av 
"Forseth var även verksam inom det konstindustriella området, och komponerade och dekorerade porslinsserviser för Lidköpings porslinsfabrik."
Mest berömd är han för
Mälardrottningen i Stockholms stadshus!
som jag ju besökte 2013
se länk ovan. 

Etiketter: , ,

1 Reflektioner:

Blogger Unknown skrev ...

Så intressant! Jag och mina kompisar från Polen och Tyskland var nyligen på en guidad tur i Stadshuset, och stod och förundrades över denna målning. Kul när världen hänger ihop.

14 juli, 2015 23:36  

Skicka en kommentar

<< Home