måndag, februari 23, 2015

Stockholmslördag 2

 The same procedure as every year:
Dvs
Traditionen, i pappa Calles efterföljd, bjuder  ju att  vi gå på museum.
Vid mina efterforskningar på internet hade jag funnit att vår samvaro sammanföll med
 det kinesiska nyåret
varför det blev lägligt att genomföra det länge uppskjutna besöket på
Det var bara en liten promenad från Grand Hõtel,
vi kunde faktiskt se byggnaden från Verandan!
Vi oroade oss mycket eftersom, när vi upptäckte detta vi, såg en låååång kö utanför
MEN
Det visade sig vara 13.30 med programpunkten
"Utomhusshow med draken, lejonet, kinesiska dräkter, dans och fyrverkerier"
Vi spred oss i salongerna

Johan och jag besåg avdelningarna
KINA före KINA
och
MITTENS RIKE
  Vi samlades efter väl förrättat värv i cafeterian för litet te.
Det var ont om plats, här satt de många barnfamiljerna och pustade ut
När de började gå hem kom vi i samspråk med paret till vänster, en svensk man och hans kinesiska hustru som talade utmärkt svenska.
Hon läste och skrev  de kinesiska tecknen.
Här har jag skrivit vad de  längst ner på programlappen betyder:
1: önska 2:stor 3: hem 2+3= allihopa =
= GOTT NYTT ÅR
÷
Vi går ju in i GETENS år
Jag berättade att jag informerat mig om att jag är född i Grisens år
därför ritade hon tecknet för GRIS, som karakteriseras av:
Positiva egenskaper :Moraliska, discplinerade, intelligenta och osjälviska
Negativa egenskaper  : Lättstött, långsinta och temperamentsfulla
Som vanligt instämmer jag till fullo i de positiva!
MEN
Jag är ju varken långsint eller lättstött...

Etiketter: , , , ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home