lördag, december 20, 2014

Gudomligt ingripande?

När änkegrannen och jag i torsdags skulle till adventsgudstjänsten regnade det ymnigt
VARFÖR:
Vi unnade oss att ta bilen
När jag så  vid 1/2 6-tiden kom hem och skulle sätta i batteriladdaren, var den
BORTA!
Det var kippmörkt så jag lämnade letandet till följande dag, fredagen den nittonde december.   
÷
Jag startade i gryningen...
Ivrigt letande i och vid carporten gav nihil.
Jag begav mig  därefter utforskande på promenad i bilfärdens spår,
MEN
ingen sladd i sikte...
Dagen innan hade jag  "missat" avfarten till kyrkan - det var  första gången jag körde i vår nya rondell - så jag fick köra rakt fram. Jag fortsatt därför  nu fram till "Eklundarna" -
 Förra gången detta hände mig, då hade sladden trasats sönder  och hängde kvar i bilinfattningen -
 så jag fick beställa en ny à 350:- 
Det var bara det att det var 
JULSTÄNGT
Missmodig fortsatte jag dock i spåren av vår kyrkofärd
Det var mest en formsak , jag hade redan tappat hoppet, 
PLÖTSLIGT
Vad skådar mitt öga?
Jamen,
 TACK GODE GUD!

Etiketter: , ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home