tisdag, november 18, 2014

Restitutio

Torsdagen den 13
sprack min 1Phone
Fredagen 14 var jag bjuden på födelsekalas i Lund  kl 17

Jag fick ägna förmiddagen åt att åka till Telia och skaffa mig en fräsch Iphone
Jag hade ju missödet i våras i färskt minne
OCH
var beredd på ett utlägg på åtskilliga tusenlappar.
Jag blev betjänad av denne man,
som heter Kristoffer, 
liksom en av födelsedagtvillingarna!
Jag berättade långrandigt om mina bittra erfarenheter med den ena iPhonen efter den andra...
Han frågade om jag köpt den söndriga hos dem
OJA
Han kunde snabbt leta fram kassakvittot i sin computer
OCH
Mirabile dictu!
Det visade sig att jag tydligen tecknat en försäkring
 Jag fick en ny likadan för 750kr!
TYVÄRR
kunde jag inte redogöra för min AppleID
Varför jag fick åka in på lördagen med besked
OCH
 då kunde Kristoffer koppla ihop den nya iPhonen med min dator hemma
och föra över alla data över kontakter etc
Jag blev så upprymd att jag gick till Teboden och provianterade inför julen!

Etiketter: , , ,

1 Reflektioner:

Blogger BigBear skrev ...

Tänk va' di' kan!

19 november, 2014 08:30  

Skicka en kommentar

<< Home