lördag, september 06, 2014

Min första e-bok!

Yngste sonen, som för tre år sedan inspirerade mig att köpa en iPad,
som jag knappt använt,
försåg mig för snart ett år sedan med en e-bok
nämligen
En historia om Balkan
Även om det var lätt att läsa i iPaden och själva ämnet var högintressant
lade jag projektet åt sidan åt sidan  för att läsa färdigt Moby Dick
och gav mig sedan i kast med
Bayeux-tapeten.
Nu när höstmörkret sluter sig kring oss
OCH
vi inte bara påminns om Första världskrigets utbrott 1914
UTAN ÄVEN
om hur bräcklig fred och demokrati är i det gamla Sovjetunionen
har det känts angeläget att avsluta läsningen
Författare är Sanimir Resic
"Sanimir Resić, född 1964 Split i Kroatien, är en svensk historiker
och universitetstjänsteman av bosnisk och kroatisk-italiensk börd,
 med inriktning på Balkans historia."
Han har verkligen bemödat sig att belysa alla
de intressekonflikter som sedan forntiden
frodas på Balkan
=
Still confused but on a higher level!

Etiketter: ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home