torsdag, juni 19, 2014

BBB:Bloody,Brilliant, Brutal;

Sedan två veckor är jag i fullfärd med att förbereda
1914 års Sommarfest
Det gäller att hinna ifatt med trädgården, inomhusstädning, inkvartering av nattgäster,
planering och förberedande av utfodring etc
Är det inte läge att samtidigt insupa högkvalitativ litteratur
UTAN
Jag grabbade tag i vad jag trodde var en bra föga mind- krävande deckare
Jag köpte den på rekommendation från nätet - skulle vara en
"The Number One bestselling crime thriller from the award-winning Stuart MacBride. A bloody, brilliant and brutal story of murder, kidnap and revenge."

När jag nu slutligen läst ut den är jag ett offer för stridiga känslor. Den är inte lättläst, MacBride har en omständlig ordrik stil. Det är många scenväxlingar, sociala sammanhang och utmanande händelser som huvudpersoner DC Ash Henderson möter och inte minst själv bidrager till. Den är verkligen Brutal - egentligen revolting, men samtidigt SPÄNNANDE (=Brilliant) - så man kan inte sluta -  bläddrar ivrigt vidare. Och det blir ständigt värre.  Nu har jag åtminstone läst ut den.


 

Etiketter: ,

1 Reflektioner:

Anonymous Anonym skrev ...

Borde inte den festen redan ha ägt rum???!!!!

Ulla Ö

19 juni, 2014 22:38  

Skicka en kommentar

<< Home