fredag, maj 09, 2014

KKK=KaputtKaosKrise

Efter hemkomsten från England har det gått i ett: 
På annandagen lossnade en del i gästtoaletten
så att det sprutade 2 m upp - alla skruvar hade rostat fast
 så jag var tvungen att stänga av huvudkranen för vattnet.
För att överleva hinkade jag upp vatten för husbehov
VILKET
hade till följd att min mobil
som vid en framåtböjning föll i en av dessa hinkar
OMKOM.
Tisdagen efter påsk ägnades åt att kontakta VVS
 som kom och pluggade igen toaletten
OCH
 att köpa ny mobiltelefon
(redovisas i ett senare inslag)
 Sistlidna helg gav det äldsta av mina kylskåp upp andan.
I måndags radade hantverksbilarna upp sig!
Jag hade beslutat mig för att byta ut den troligen
minst femtioåriga toalettstolen
SOM 
ju var GUL
För att bibehålla elegansen
blev jag därför tvungen att även byta tvättställ...
Jag passade på att få hjälp med att borttransportera det kapsejsade kylskåpet...


Följ den spännande fortsättningen!

Etiketter:

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home