fredag, maj 16, 2014

Jag startade i gryningen...

Maj månad = DODR-möte
2013 var vi i Stockholm
I år skulle vi vara i Vimmerby.
Det visade sig att tågförbindelserna med västkusten, inklusive Viken inte är de bästa.

För att komma i tid till samlingen som skulle vara kl 16.00 var jag tvungen att stiga upp 04.30!
 Utsikten från bussen och tåget från Helsingborg 07.17 gick i gult.

Efter att noga ha stängt fastigheten besteg jag 06.24 min buss.
Mitt första tågbyte var i Hässleholm dit jag anlände 08.18
Tåget till Kalmar 08.40 avgick från samma perrong men 300 m längre norrut.

När det kom in, och jag gjorde mig redo för att embarkera

UPPTÄCKER jag till min FASA
ATT
jag GLÖMTta med mig min
resväska!

Ett offer för stridiga känslor
där förargelse över min klantighet blandades med tankar
"Hur klarar jag mig i Vimmerby utan ombyte, nattdräkt, toilettsaker?"

BESLÖT jag att INTE fullfölja resan.
Gick in på Hässleholm station
DÄR
utspelade sig en variant på
erfarenheten i Kristianstad 2010

Läs den spännande fortsättningen!

Etiketter: , ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home