måndag, december 09, 2013

Efterverkningar

För att ta det från början:
Ännu på torsdagsförmiddagen  vilade adventsfriden i huset.
Jag hade varit i stan och köpt JUL-te, laddat julburken och förberedde Andre advent...
De sista prästkragarna fick lysa upp köksbordet.
MEN
Det tog successivt i att blåsa 
Stormvarningen uppgraderades från en etta till en tvåa.
Jag var ute och "stormsäkrade" trädgården:
allt löst togs in eller förankrades.
Mörkret föll 15.30, det blåste allt mer, en ojämn byig vind, men inget sensationellt för oss kustbor
18.29
 (ja jag antecknade klockslaget!)
 kom så den först riktiga köraren.
SMHI hade först spått maximum ca kl 19...
MEN
Det bara ökade och ökade
 först framåt 04-tiden  slutade huset att gunga...
Se även
Under fredagen startade uppröjningen, men det blåste fortfarande för mycket för takläggarna.

  Lördagsmorgon..
 Det hade vi liksom inte räknat med...
 Det var inget att be för..
Det måste lagas provisoriskt!

Här på västsidan har GPSS gått så illa fram att den ska läggas om till våren
MEN
Tills vidare får det ju tätas.
När jag så skulle pusta ut framför TV:n på kvällen
HADE JAG INGEN BILD
Den här parabolen har tjänat troget i 15 år...
 MEN 
Sven och dess följder blev väl  bara för mycket!
 DOCK

"Det är världsligt " som moster ELSA sa´ 
(och så har vi en vanlig antenn också till den gamla " FrukostTV:n")

Etiketter: ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home