söndag, februari 19, 2012

TTT= Tak Tarvar Tillsyn

Minnens I Adventsstormen?
Häromdagen kunde man läsa i lokalblaskan om kommunens kostnader för densamma.
Jag konstaterade ju veckan efter dess framfart:
Efterhand har jag under mina strövtåg upptäckt mera åverkan:
Även om skadorna var mest omfattande längs stranden har ju de flesta fastigheter även inåt land fått sig en törn.  Dessutom kom det ju flera "efterskalv" dvs det blåste upp till storm flera gånger till i december.
Den här bilden är tagen närmre sex veckor ES (=Efter Stormen) (9/1)
Jag observerade skadan först sedan jag lagt märke till stråna i gatkanten....
Nu följer jag  hur nyläggningen på Repslagargatan framskrider:
6/2
14/2
17/2

Etiketter: , ,

1 Reflektioner:

Anonymous Gustav skrev ...

Vilken tur ändå, att det fortfarande finns folk som kan lägga ett halmtak!

19 februari, 2012 21:03  

Skicka en kommentar

<< Home