torsdag, december 08, 2011

Old Singers

Old Singers skulle sjunga på Lekmannakårens möte i Vikens kyrkstuga igår så på änkegrannens inrådan infann jag mig. Jag fick mycket trevligt bordssällskap:
 Dessa tre personer hade i halkan och eftermiddagsmörkret åkt ända från Malmö!
Detta på grund av att en hustru, damen i mitten, som enbart är sommarboende i Kullabygden envisas med att även under vinterhalvåret fortsätta att vara medlem i Old Singers
Jag har ju tidigare vidarebefordrat min entusiasm för Leif Ahlbergs mästerliga och roande ledning av kören, som för kvällen verkligen var i form, både i den inledande mera sakrala delen och i den avslutande profana.
De var så medryckande så jag glömde plåta dem i sina tomteluvor!

Mellan framträdandena fick vi lyssna på kontraktsprost John Liljedahl, som berättade vad det innebär att vara just kontraktsprost!
En avslutande panoramabild på kören. Änkegrannen står framme intill flygeln just till höger om LA

Etiketter: , , ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home