söndag, juli 24, 2011

Födelsedagsarn 16

 = blogginnehavaren själv!
I min aktuella ålder är ju en fotografering alltid ett vågspel...
Ovanstående är jag faktiskt ganska nöjd med!
Det är från en fågelskådning vid Hasslarps dammar.

 Alltsedan barnen cirka 1980 flyttade hemifrån, och i än högre grad allteftersom barnbarnen trillat in, har det varit vanligt med litet festligheter på denna min högtidsdag mitt i fruntimmersveckan.
MEN
Efter pensioneringen 1999 har det varit mer flexibelt - vi har satsat på ETT stort kalas under sommaren, inte just den 24 juli. I år var det ju 40-årsjubileet den 3 juli. Det utmynnade i den bästa födelsedagspresent jag någonsin fått - denna video:

Etiketter: , , ,

9 Reflektioner:

Blogger Lotten Bergman skrev ...

Gratulationer från ett hotellrum i Karlstad, där jag och tre barn har sovit till ljudet av värmländska män på gatan utanför – en smula runda runda under fötterna.

24 juli, 2011 11:21  
Anonymous Sigge skrev ...

Grattis på födelsedan farmor! Grattisgrattis! Det är roligt att hålla tal! Skål!

24 juli, 2011 11:23  
Anonymous Moa skrev ...

Jag är så gla',
att det är din födelseda'!

24 juli, 2011 11:26  
Anonymous Erik skrev ...

Grattis farmor! Det gör mig glad att Sigge kan sprida en sådan glädje med sin fantastiska karisma. Hoppas du får ett fortsatt trevligt 2011!

24 juli, 2011 18:46  
Anonymous Ökenråttan skrev ...

Jättegrattis på födelsedagen från Ökenråttorna.
Wv säjer aspiersi. Är det en sjukdom?

24 juli, 2011 21:35  
Blogger den blyga skrev ...

@ökenråttan
Det finns aspirationspneumoni....

Dvs en lunginflammation man kan få av att spyor kommer ner i luftrören.(Drabbar nyfödda och alkoholister...)

Jag skulle snarare tänka på Aspidistra
Aspis betyder tydligen sköld.
Låtom oss associera till Pallas Athena - det skulle Sigge ha gjort - han är expert på forngrekiska myter. Vi har just bestämt att vi ska åka till Grekland när han "becomes of age" (då kanke de har fått ordning på ekonomin...
MEN
Vi får hålla tummarna att jag är fit for the journey!

24 juli, 2011 21:46  
Anonymous Ida skrev ...

Hjärtliga gratulationer på din födelsedag farmor! Hoppas att den har varit till belåtenhet.

Det glädjer mig att ha en lillebror som Sigge med sådan fantastisk talarpotential – han kommer definitivt bli något stort i framtiden.

24 juli, 2011 23:13  
Anonymous Ida skrev ...

Hjärtliga gratulationer på din födelsedag farmor! Hoppas att den har varit till belåtenhet.

Det glädjer mig att ha en lillebror som Sigge med sådan fantastisk talarpotential – han kommer definitivt bli något stort i framtiden.

24 juli, 2011 23:14  
Anonymous Stina skrev ...

Hej Farmor!

Och grattis på födelsedagen i efterskott! Jag ska försöka samla ihop och skicka de vykort jag har tänkt sända ifrån mina olika resor ute i världen, men som sedan aldrig skickats av olika anledningar (mest mitt slarv). Förresten är den där videon fullkomligt underbar, o allt Sigge säger är sant. Nu ska jag snart göra Lill-Anders, den godaste sylten i världen. Du är en inspiration i mycket!

27 juli, 2011 21:00  

Skicka en kommentar

<< Home