lördag, april 09, 2011

Im weissen Rössl

  
Tidpunkten för min Blekingeresa var noga utvald för att möjliggöra bevistandet av Riksteaterns föreställning av Vita Hästen i Karlskrona med vårt kusinbarn Charlotta Huldt-Ramberg.
Lotty här med Stefan Ljungkvist
I rollen som trikåfabrikör utövar denne , med ett minimum av åtbörder,  stor komik
Claes Malmberg som Leopold är magnifik och visar sig ha stor musikalitet.
I piccolons roll står Ola Forssmed ingen berömd clown efter när det gäller skrattframkallande plastik.
Damerna, med Lotty i spetsen, stod för den vackraste sången. 

Den yngre delen av vårt sällskap underhölls av systrarna Huldt om farmorsmors förtjusning i operetten när Max Hansen under WW2 var i Sverige och ofta sjöng i radio.

Etiketter: ,

4 Reflektioner:

Anonymous Anonym skrev ...

Föreställningen fick stora lovord i BLT 5/4.
Ett citat "Till dig som missade Vita Hästen i Karlskrona rekommenderar jag varmt föreställningen i Växjö den 26 april"
Syrran håller med.

09 april, 2011 09:34  
Anonymous Syrran skrev ...

Nu skriver jag en kommentar i ditt namn för att bryta anonymiteten:
Prickar för Namn/URL och skriver Syrran

09 april, 2011 09:46  
Blogger den blyga skrev ...

Jag tycker det är dags, Syrran, att du inte längre är Anonym - du kan skaffa dig ett alias Syrran om du gör som jag angett ovan. Som du märker finns det ju då inte länk till min webadress - den som du ju saknar - då blir det svart - men inte anonymt!

09 april, 2011 09:48  
Anonymous denblyga skrev ...

Nu har jag skrivit som du ska göra

09 april, 2011 09:49  

Skicka en kommentar

<< Home