söndag, januari 30, 2011

När jag sist gick ut att vandra....(2)

Jag hade ärende till Jollen, vår lokala post. På vägen hem...
VA?
Under en avenbokshäck längs  en villaträdgård inne i samhället får jag plötsligt syn på:
Både snödropparna och vintergäcken är tydligen på G.
Jag gick hem och tittade i min egen rabatt, javisst kan de skönjas!

Etiketter: ,

3 Reflektioner:

Blogger BigBear skrev ...

Nu vart jag lite avundsjuk. Men man kan ju glädjas åt längdskidåkning och att det blir ljust före klockan 8, jallafall. //K.

30 januari, 2011 08:01  
Anonymous Elvaåringen skrev ...

I Eskilstuna har inte ens snön smält.

30 januari, 2011 11:25  
Anonymous Gustav skrev ...

Dom är nog lite tidigt ute, småblommorna. Det är väl fara värt att frosten berövar deras gestalt innan den riktiga värmen kommer.

30 januari, 2011 17:21  

Skicka en kommentar

<< Home