lördag, november 06, 2010

Hattrickhjälte

Den gamle var noga med det där med hat trick!

Han hade två återkommande klagomål på sentida journalister:
De vet ofta inte den äkta innebörden av
 - stormens öga
"Annat ur veckans brevskörd: Siv och Henry Sjöstrand i Motala tar upp ett uttryck som ofta missförstås, nämligen i stormens öga. Där blåser det inte som värst, utan tvärtom är det lugnt och stilla. Så ska alltså uttrycket i stormens öga förstås också i överförd betydelse."
 resp
 - hattrick
A "classic" hat-trick occurs when a player scores all his goals consecutively in a single half of a game.
Han hade godkänt Gerrards prestation
 MEN
Det är jag och Stina som är mest glada!
för vi är ju Liverpool och Gerrardfans ...
Början på årets Premier League har ju för Liverpool varit en golgatavandring...

Skönt att det lossnar nu!

Etiketter:

3 Reflektioner:

Anonymous Stina skrev ...

Stämmer bra det! Jag hade ett extra schvung i steget hela dagen igår pga min hjältes insatser. Nu vinner vi allt!

Mitt i allhelgonandet skänker jag extra många tankar till min bortgågne farfar, din man. Tänd ett extra ljus ifrån mig.

06 november, 2010 23:02  
Blogger den blyga skrev ...

Jag har just kommit hem från Lerbergets kyrka där begravningsprästen Mikael Pernborg är komminister.
Old singers sjöng under ledning av Leif Ahlberg som är en ÄKTA musikant!
Ljuset tände jag när jag kom hem!

Nu ska jag lämna in bilen för att de ska sätta på vinterdäcken. Det gäller att vara hemma till 16.55 Liverpool-Chelsea - det blir en rysare...

07 november, 2010 14:50  
Blogger den blyga skrev ...

En rysare,men en HÄRLIG sådan: 2-0 till Liverpool, back in the game!

07 november, 2010 19:01  

Skicka en kommentar

<< Home