fredag, oktober 08, 2010

Glädjebud

Igår var jag sysselsatt med att försöka få ordning på på mitt skrivbord. Ute regnade det. I samband med lunchen passade det då  bra att knäppa på TV:n  kl 13.00 och åhöra Peter Englunds tillkännagivande:
Som vanligt har jag ju inte läst något av årets Nobelpristagare
MEN
hans Bockfesten  (till svenska 2002) står i min akuthylla:
DÄRFÖR
att den gamle läste den för flera år sedan.Medan jag höll på med mina deckare och annan förströelseläsning låg han kväll efter kväll och betade av det ena kapitlet efter det andra. När han var färdig uttalade han att det var en av de bästa böcker han läst. 
Efter hans bortgång, när jag tömde hans nattduksbord, förde jag över boken till min akuthylla - och där har den ju stått ett år, den har inte ens kommit på DAS LESEN-listan
MEN
Nu får det bli Novemberläsningen

Etiketter: ,

1 Reflektioner:

Anonymous Erik Bergman skrev ...

Har du läst något om pristagarna i kemi? De ska faktiskt komma och föreläsa i Lund nu i jul!

09 oktober, 2010 17:26  

Skicka en kommentar

<< Home