lördag, september 18, 2010

Höstpyssel

Nu är det dags att lägga undan tropikmunderingen!
I fjor sommar när jag plockade bort sommargarderoben, minns jag att jag att jag tänkte på att jag inte använt mina shorts en enda gång! I år har jag i tre månader inte haft annat på mig, jeans skulle ha varit för varmt...
Dessutom har det ju många dagar varit så gassigt att alla gamla ärvda solhattar kommit till användning!
Parallellt med garderobsstöket har jag ju fortsatt mitt Sisyfosarbete att sortera gamla foton.
OCH
Vad hittar jag väl där?
om inte en bild från Akropolis oktober 1966. Det är moster Ebba i solhatten ifråga och mormor Anna (*1886) på sin efterlängtade första flygresa, elegant, med som jag vill minnas en av moster Elsas hattar!
Ebbas klänning har jag kvar skärpet av - en Horrockses fashion.
När jag nu studerar fotot frapperas jag av att Ebba tydligen klättrat upp iförd trätofflor...
Ja di skånskorna.
Här är en bild på mamma Eva vid samma tillfälle!

Etiketter: , , , ,

4 Reflektioner:

Blogger ashok skrev ...

are they natural stones around the hat?

18 september, 2010 18:36  
Blogger den blyga skrev ...

Yes, they are all stones I find walking along our shore= Öresund. I live 20 km north of Helsingborg.
I have a category STEN (thats stone in Swedish). Every month this year my readers can vote for the stone of the month!

18 september, 2010 20:39  
Blogger den blyga skrev ...

This days blog is about the sunhat. This summer have been very warm and sunny to be in Sweden. All old sunhats has come in use.
Then I found this photo from 1966. Its my grandma, then 80 years old, who on her first trip abroad visits Akropolis. She is accaompanied by her daughters, my aunt in the sunhat and my mother below with the handbag.
I have on the 24th of July celebrated my 75th birthday.
The pictures are from my eldest sons 50th birthday

18 september, 2010 21:07  
Blogger den blyga skrev ...

I just discovered that Haga slott was built by Nicodemus Tessin the Elder father to Nicodemus Tessin the Younger who built our Royal Palace!

18 september, 2010 21:25  

Skicka en kommentar

<< Home