onsdag, juli 14, 2010

Stopp!

Redan innan min resa till 125-årsfesten började jag bekymra mig för avrinningen i tvättstugan.Visserligen kunde jag ta till vara sköljvattnet och hälla ut i trädgården i den värmetorka vi råkat ut för.
MEN
Jag har ju annat att göra än att syssla med bevattning. Jag ringde SYDspol.
Vi har under vårt fyrtioåriga boende i huset utnyttjat detta utomordentlig hjälporgan två gånger:
- dels 1995, men då gällde det avloppet från köket
- dels 9/1 2009 - och då med SAMMA problem som nu.

Jag tyckte det var underligt att det slammat igen så snart efter förra gången
OCH
Det visade sig att det inte var på vår sida som felet låg utan på kommunens mark.
Jag ringer dem!
Den förtjänstfulle Sydspolmannen försvann en lång stund in i sin bil. När han kom ut igen visade det sig att han avtalat så att HAN å kommunens vägnar tog sig an stoppet! *
I hålet ovan var det alldeles torrt...
liksom till en början under detta lock
MEN
efter åtskilligt spolande började en trög illaluktande gegga sakta glida fram ur jordens innandöme - för att till slut bli ett porlande klart litet bäcksprång!
Å inte kostade insatsen mig något!
* Det är skönt att uppleva pragmatiska lösningar, så fjärran från all byråkrati!

Etiketter: ,

3 Reflektioner:

Anonymous en djefla man skrev ...

Lean thinking! Enkla lösningar är de bästa.

14 juli, 2010 17:24  
Blogger BigBear skrev ...

Nu har du väl ändå använt all din tur för ett halvår..! :-)
//K.

14 juli, 2010 19:01  
Blogger den blyga skrev ...

Nu ÄNTLIGEN har jag fått mitt NYA modem på posten.
Märkligt att jag, när jag inte kunde läsa dem, jag fick fyra kommentarer på två dagar...
Nu har du väl ändå använt all din tur för ett halvår.
Det är väl inte TUR att åskan slår ut mitt modem....

Det hände INNAN jag fick sköljt ur ledningarna gratis. Ett nytt modem kostar 785 kr!

16 juli, 2010 13:50  

Skicka en kommentar

<< Home