söndag, juni 06, 2010

Klubbfest

Som framgått av tidigare blogginlägg har jag ju blivit medlem i Hamnens konstklubb

Den gick av stapeln fredagen den 4 juni med start kl 18 i Kyrkstugan. Vid min ankomst var lokalen till brädden fylld av förväntansfulla medlemmar. Jag slog mig ner hos ännu en barndomsbekant, denna gång från Persgatan 53, där min vagga vaggade. (Så äfven VA:s men 10 år senare...)
Åke Larsson med medhjälpare förrättade dragningen.

Första programpunkten var dragningen i årets konstlotteri - där den svindlande summan av
180 000 fördelades på 100 av klubbens 300 medlemmar.
Högsta vinsten är 10 000. Själv hade jag nybörjartur och var bland de 70 som fick reserverat 1000:- kr för konstinköp!
Sedan var det vernissage i Galleriet
Tove Andersen acryl,
Marianne Larsson skulptur
och Bodil Vinke som visade upp litet olika typer av alster. Jag gillade bäst hennes textilapplikationer.
Här är en som involverar frimärken från de nordiska länderna med motiv som alluderar på respektive nationalsång!

Sedan gällde det att raskt marschera tillbaks till Kyrkstugan, där det vankades festbuffé med vin och musikalisk underhållning.
för att slutligen
glida hem i juninatten...

Etiketter: , ,

1 Reflektioner:

Anonymous en djefla man skrev ...

Vackra tavlor, men junihimlen var vackrast.

07 juni, 2010 13:34  

Skicka en kommentar

<< Home