söndag, juni 13, 2010

Bröllopspresent 1

Nu kan det avslöjas!

När jag i Kristi Himmelsfärdshelgen var på Galleri Hamnen KÖPTE jag faktiskt ett konstföremål. Jag fick instruktion att infinna mig på söndagen efter kl 17.00 för att tillägna mig föremålet.

upptäcker jag att konstnären/konsthantverkaren som snidat masurbjörksbrickan är en gammal bekant!

"Vi frågade om han var ornitolog - Jo det ägde sin riktighet. När vi nämnde våra vänner Hillman och fågelskådargänget visade det sig att han även var gammal elitorienterare, hette Lennart Johansson och hade sprungit för Klippan.
Med sig hade han en bror från Halland som dock hade bytt efternamn. Vi samtalade litet om pungmesar
och småskrakar - men visst hade jag sett honom förut?
Efter litet funderande kom vi båda på att de är Owe och Ann-Christins NU-varande grannar - vi deras FRAMtida! "

Brickan jag köpte kan även beskådas som utställningsföremål i översta bilden.
Den är av masurbjörk:
Lämplig för mången skön testund i trädgården! (?)

Etiketter: , , , ,

1 Reflektioner:

Anonymous en djefla man skrev ...

Ser fram emot att se brickan användas i sommar!

16 juni, 2010 10:25  

Skicka en kommentar

<< Home