tisdag, april 06, 2010

Marsavgörande

Efter fjorton dagars kringflackande i sus och dus är jag åter hemma och redo för
"serious action", som t.ex. korandet av Månadens sten för mars.
Utöver tidigare utsedda kandidater presenteras nu ytterligare:
Snösmältning i trädgårdslandet 11/3 - en hemtagen flintasten som legat i en järnhaltig bäck.
19 mars har all is och snö försvunnit från stranden. Här en ilandfluten gråsten med vidsittande tångruska.
Samma dag ses denna sten åter i helfiguri all sin glans - bläsänderna avvaktar ännu med färden mot norr.

Röstningen har börjat!

Etiketter:

3 Reflektioner:

Blogger H. H. skrev ...

Jag skall be att få deltaga i röstningen. Jag väljer den sista stora stenen.
Den ser ut som en ilandfluten val som nu ligger och kippar efter luft medan inälvorna krossas av dess egen tyngd. Sorgligt.

06 april, 2010 10:33  
Anonymous Agneta skrev ...

Sten med en plym av tång är skojig, men mitt val faller på tValrosstenen som du presenterade 21 mars. Kanske liknar den också en jättegroda.

07 april, 2010 13:19  
Anonymous en djefla man skrev ...

Måsastenen tycker jag är kraftfull, seriös och tålmodig.

07 april, 2010 22:00  

Skicka en kommentar

<< Home