onsdag, mars 17, 2010

Vad som göms i snö....

Denna bild är från den 9 mars då jag för första gången i år CYKLADE till vår närbutik UP-hallen.

Även om det är segt - vi har fortfarande flera minusgrader nattetid - så börjar det ändå lacka mot våren. Vägarna, även de mindre cykeldito, är isfria så det har blivit dags att ta fram cykeln. När jag ,vid min andra provianteringsfärd, handlade så mycket att jag behövde utnyttja även cykelväskorna...

Mirabile dictu
hittade jag däri den andra kikaren!

Jag har sedan i höstas saknat den gamles - men var osäker på om jag inte i samband med begravningsbesöken hade skänkt bort den....
Dessutom fann jag en skiftnyckel i en annan ficka - något den gamle tydligen förtänksamt utrustat mig med....
Den kom väl till pass när jag ledde cykeln förbi en snödriva på en skogsväg - och hoppsan hade framhjulet trillat av....
Så i går-
vid ännu en cykeltur
såg jag det slutliga beviset på att våren verkligen är på väg!

Etiketter:

2 Reflektioner:

Anonymous margareta skrev ...

åh va sköt att få ta fram cykeln för en tur till närbutiken, det längtar jag efter. Cykeln har nyss varit inne för service och fått nytt bakdäck, det kommer att rulla så lätt. Men det dröjer väl innan allt vasst grus är borta från cykelvägarna och det är stora nivåskillnader på vissa ställen på cykellederna och trottoarer här i Eskilstuna. Du har ju anknytning hit, så jag tror du fått information om snöröjningen här i trakterna. Ordverifiering säger osali, är det en (o)salig ande...

17 mars, 2010 10:51  
Blogger den blyga skrev ...

En översyn hos cykelreparatören skulle nog krävas för mig (eller snarare min gamla Skeppshult) också = se incidenten med framhjulet!
Dessutom börjar fotbromsen "glappa", för att inte tala om att växlarna kärvar...
Det är med livet som insats - men härligt, härligt!

17 mars, 2010 17:27  

Skicka en kommentar

<< Home