torsdag, februari 04, 2010

Vinterbestyr

Det gäller att gilla läget:
Det är flera år sedan vi hade kall, torr snö i vår trädgård.
Så det gäller att passa på att fräscha upp mattorna!

Etiketter: ,

5 Reflektioner:

Anonymous Ökenråttan skrev ...

Ah - jag minns för en massa år sen när jag skulle pigga upp vår stora Afghan på det där sättet. Nu är det bara det att vi bor tre trappor upp. Och mattan är cirka 17 kvadratmeter. Ner gick det bra, den praktiskt taget halkade av sej själv och ut på bakgården och snötäcket var det heller inga problem. Men att få upp schabraket. Den gick inte in i hissen och om inte en snäll granne hade kommit och knäckt sin rygg i projektet så hade väl mattan legat kvar där än. Men fräsch och härlig blev den. - Numer nöjer vi oss med dammsugning.

04 februari, 2010 10:56  
Anonymous Anonym skrev ...

visst blir mattor som nya av torr snö, men de blir tunga det håller jag med Ökenråttan om.

04 februari, 2010 15:21  
Anonymous margareta skrev ...

anonym ville jag inte alls vara

04 februari, 2010 15:23  
Blogger den blyga skrev ...

JA!
Mina är ju inga 17kvm
MEN
Det är i sådana här situationer änkeskapet blir EXTRA påfrestande...

04 februari, 2010 16:14  
Blogger Gustav Bergman skrev ...

Tack för tipset!

Imorgon åker min hallmatta ut i snön!

04 februari, 2010 21:05  

Skicka en kommentar

<< Home