fredag, februari 12, 2010

Födelsedagsbarn 4

Senaste numret

Jag har ju berättat om vår stora förtjusning i, inte bara tidskriften Axess, utan även deras
Tv sändningar.
Så plötsligt för två veckor sedan når mig budskapet att Axess inte längre är en gratiskanal i det digitala marknätet!

Från 1 februari 2010 upphör Axess TV vara fri-TV i det digitala marknätet.
Axess ingår då i Boxers paket tillsammans med TV4+, TV4 Fakta, CNN, BBC World News, Discovery, Canal 7 och Kanal 9.

Vi har ju sedan 1997 - på grund av att den gamle skulle kunna se ALLA Premier League-matcher, en parabol med Canal+ alla kanaler. Via den kunde man inte - och kan fortfarande inte - se Axess.
I "den andra" Tv-n, kopplad till den gamla vanliga antennen, köpte vi minsta möjliga utbud.
MEN
Jag är så mån om att ha tillgång till Axess så jag beslöt mig för att teckna Boxers paket.
Det lockas med:
Axess TV i Boxers Minipaket - den 1 februari
---Specialerbjudande från Axess: Du får ett års prenumeration på tidskriften Axess för 0 kr om du blir kund hos Boxer.
MEN
Jag är ju redan prenumerant!?

Hör av dig till Axess:ring 070 2055708.

Vilket jag gjorde.

OCH

Mirabile dictu.
De två gånger jag ringt har jag omedelbart kommit i kontakt med en artig och trevlig man som visat stor förståelse för mina problem.

(Då hade jag inför inkopplingen av min nya box från Boxer, efter att de inte kunnat hjälpa mig standardvägen vare sig via nätet eller med telefonsvarare och tryck 1,2,fyrkant, gett upp och placerat mig i kö för personlig handledning.
Jag blev nummer 28 i kön och kom fram efter 40 minuter!)


Vad har nu detta med födelsedagsbarn nr 4 att göra?
JO
Axess´vänlige man föreslog att jag i stället skulle teckna en gåvoprenumeration!
Så nu är även dagens födelsedagsbarn prenumerant på Tidskriften Axess.
Problemet är bara det att även jag som är pensionär och änka dåligt hinner läsa allt intressant....

MEN

Det bästa kan vara det godas fiende.

Etiketter: ,

1 Reflektioner:

Anonymous en djefla man skrev ...

Tusen tack! Rolig bild: du glittrar så ungdomligt och jag ser helt nyvaken ut.

Noterar även att du vet när man får lov att använda genitiv-apostrof på svenska. Guldstjärna!

12 februari, 2010 16:11  

Skicka en kommentar

<< Home